Andrius TriciusTRC Knives

Facet i jego nóż: głęboka relacja. O kolekcji „Tales of Man” TRC Knives

By 9 marca, 2020 One Comment

W ciągu 10 lat istnienia marka TRC Knives przeszła niesamowitą ewolucję. Od skromnie rozpoczynanego z pasją knifemaking’u w samotnym wykonaniu Andriusa Triciusa do świetnie prosperującej kilkuosobowej „spółdzielni” produkcyjnej. Firma się zmieniła, ale pasja pozostała. Andrius zebrał wokół siebie grupę entuzjastów, z którymi tworzy wysokiej klasy noże, zachowując drobiazgowe standardy produkcji ręcznej.

Rozwój nie byłby możliwy bez budowy sieci dystrybutorów, odpowiedzialnych za promowanie marki w swoich krajach. Dzięki budowanej sieci sprzedaży nożami TRC Knives cieszą się użytkownicy już w ponad 20 krajach włączając Stany Zjednoczone Ameryki, Kanadę, Niemcy, Holandię, Polskę, Finlandię, Szwecję, Rosję, Wielką Brytanię, Włochy, Bułgarię, Rumunię, Słowację, Chiny, Malezję i Tajwan.

W 2019 roku TRC Knives wprowadziło nową identyfikację marki, której celem było zbudowanie głębszej relacji z użytkownikami końcowymi noży TRC.

Jak możemy dowiedzieć się ze słów Andriusa Triciusa:

„Marka TRC Knives to nie tylko produkcja doskonałych noży. To również promowanie podejścia „zawsze gotowy” oraz niektórych sposobów na życie. W trakcie wprowadzania kolekcji „Tales of Man” chcieliśmy mieć całkowitą pewność, że każdy nóż jest również nośnikiem narracji wzmacniającej szeroko rozumiane męstwo. Można się o tym przekonać zapoznając się z historią każdego z naszych noży”.

Nowa tożsamość marki nie ograniczyła się tylko do nazewnictwa noży i wskazania źródeł inspiracji każdego z nich. TRC Knives wprowadziło pakiet zmian włączając nowe opakowania produktów, nowe certyfikaty autentyczności w formie mini książek (Knife ID), nową stronę internetową.

„Tales of Man” – „starzy” bohaterowie na nowe czasy

„Z doświadczenia wiemy, że dla większości klientów nóż do noszenia na co dzień to znacznie więcej niż przydatne narzędzie, to część ich tożsamości, rodzaj talizmanu ”- mówi Andrius Tričius, założyciel i główny projektant w TRC Knives: „Naszą nową linią noży rozwijamy ideę talizmanów w głębszym znaczeniu, przywołując historie bohaterów z przeszłości, aby nadać każdemu nożowi niepowtarzalny charakter.”

Kolekcja czerpie inspirację od nietuzinkowych mężczyzn z różnych okresów, realizujących się w odmiennych sferach aktywności: Frank Lockhart, legendarny amerykański kierowca wyścigowy; Roald Amundsen, wielki norweski odkrywca; Giuseppe Garibaldi, uznany włoski bojownik o wolność; Ernest Hemingway, amerykański pisarz, miłośnik natury i światowej klasy wędkarz;  plemię wojowników z wyspy Sentinel Północny. Każdy nóż związany jest z inną postacią i ilustruje jej unikatowy charakter.

Wybór, jako początek przygody

Analizując kolekcję „Tales of Man” zapoznajemy się z historią postaci ją inspirujących. Związek między poszczególnymi modelami noży a wybranymi narracjami nie jest przypadkowy. Podstawowy nastrój i motyw każdej historii pasuje do charakteru i funkcjonalności każdego z noży.

Na przykład nowy model „Speed ​​Demon” to modny miejski nóż EDC (Every Day Carry), którego nowoczesny naładowany adrenaliną przekaz uchwycony został przez historię Franka Lockharta, amerykańskiego kierowcy z okresu międzywojennego, który poświęcił swoje życie ściganiu rekordu prędkości lądowej. Analizując przesłanie kolejnych modeli, ich walory techniczne i ich cechy funkcjonalne odkrywamy, w jaki sposób historie pasują, wyrażają i wzmacniają doznania związane z poszczególnymi nożami. Każdy model reprezentuje zarówno różne cele użytkowe, jak i różne ideały męstwa. Tak naprawdę w każdym z modeli będzie można „rozsmakować się” w pełni po jego ostatecznym wybraniu, szczególnie kiedy będzie już w naszym posiadaniu.

Nazwy z przesłaniem

Noże TRC z kolekcji „Tales of Man” zostały nazwane na cześć i ku pamięci ludzi, którzy – każdy na swój sposób – wzniósł pojęcie męstwa na zupełnie nowy poziom. Pełna kolekcja obejmuje sześć modeli noży: „Speed ​​Demon”, „South Pole”, „Mille Cuori”, „Apocalypse”, „This is Freedom” i „Classic Freedom”.

„Nazwy modeli wygrawerowano na nożach, aby użytkownicy, za każdym razem gdy trzymają je w dłoniach przypominali sobie o historiach, dzięki którym powstały” –  wyjaśnia Andrius Tričius. „Mamy cichą nadzieję, że heroiczne, motywujące nas narracje zainspirują entuzjastów każdego z naszych noży do bycia lepszymi wersjami samych siebie.” – dodaje na koniec.

Opracował: M. Z.

Źródła:

www.trcknives.com [03.2020]

„Blades of Honour. Tales of Man”, TRC Knives, Product Catalogue 2019

One Comment

Leave a Reply